PDA

View Full Version : Är granit värt investeringen i köket och badrummet?

siasia
25-02-25, 12:49
Jag funderar på att sätta in granit i både köket och badrummet, men är lite osäker på om det verkligen är värt pengarna. Jag vill ha en bänkskiva som håller länge, men jag har hört att granit kan kräva viss skötsel för att behålla sin yta. Samtidigt verkar det vara ett av de tåligaste materialen. Är det någon här som har haft granit i flera år och kan säga om det fortfarande ser lika bra ut, eller om det blir slitet med tiden?

bimk
25-02-25, 13:13
Jag har haft granit i mitt kök i över tio år och det ser fortfarande ut som nytt! Det är supertåligt, tål värme och repas knappt. I badrummet fungerar det också bra, men där är det viktigt att välja en ytbehandling som står emot fukt. Jag var också osäker i början, men nu skulle jag aldrig välja något annat. Om du letar efter hållbarhet och stil, kolla in Granitskivor kök & Badrum (http://Granitbankskiva.nu) – där hittar du riktigt bra alternativ!

enkosia
25-02-25, 13:32
Jag var i samma situation som du och tvekade länge innan jag valde granit. Men nu, flera år senare, kan jag säga att det var en av de bästa investeringarna jag gjort i hemmet. Det kräver minimalt med underhåll, och så länge du rengör det regelbundet och undviker starka kemikalier, kommer det att hålla sig snyggt i årtionden. Dessutom ger granit en riktigt lyxig känsla som andra material inte kan matcha. Jag hade definitivt valt det igen!