-
Är en trädgårdsmästare för 599 kr i månaden värt det?
Jag älskar tanken på en fin trädgård men hatar att sköta den. Varje vår lovar jag mig själv att hålla efter ogräs och buskar, men efter några veckor ger jag upp. Nu såg jag att man kan ha en egen trädgårdsmästare för 599 kr i månaden som fixar allt från gräsklippning till häcktrimning. Är det värt det? Känns lyxigt, men samtidigt slipper man stressen. Någon som testat? Hur funkar det i praktiken?
-
Jag skaffade en sån tjänst förra året, och det var det bästa beslutet jag tagit för min trädgård! De kom regelbundet och fixade allt jag inte orkade – klippte gräs, rensade ogräs, höll häcken snygg. Min trädgård såg bättre ut än någonsin, och jag slapp få ångest varje gång jag tittade ut. Man kan även boka extra engångstjänster om något behövs. Kolla vad som ingår här: https://www.grongolingarna.se/. För mig var det en no-brainer!
-
För 599 kr i månaden kan man köpa ganska mycket egen trädgårdsutrustning och sköta allt själv. Jag tycker det är en del av charmen att pyssla i trädgården, och när man väl kommer in i rutinen tar det inte så mycket tid. Men jag fattar att alla inte har tid eller ork. Om man känner att trädgårdsskötsel bara är en stressfaktor, så kanske det är värt att betala för att få det gjort utan att behöva tänka på det.