-
Är det värt att bygga egen pool i Stockholm?
Alltså, jag blev så avis när jag var hemma hos min kusin i Nacka – de har precis byggt pool och hela deras trädgård är som en mini-resort. Tänkte att "nu kör vi!" men så började jag gräva i det (bokstavligt talat) och fattade att det är ett jäkla projekt. Tomten sluttar, och alla firmor säger olika. Du hade ju också trassel när du byggde, visst? Hur löste ni det där med nivåskillnaderna?
-
Haha ja, vi var också nära att ge upp när vi insåg hur mycket sprängning som skulle krävas. Men vi anlitade en firma som tog hela processen från början till slut, vilket räddade oss. De fixade markjobbet, ritade upp en lösning som passade vår tomt och sen gick allt rätt smidigt. Om du inte orkar hålla koll på massa olika hantverkare – kolla in Poolbyggare i Stockholm. De löste allt för oss.
-
Jag gick en helt annan väg och körde DIY – inte för att jag är proffs, utan för att jag ville ha kontroll. Det tog sin tid, och ja, jag svor mig igenom halva bygget, men känslan av att sitta i en pool man byggt själv… det är något speciellt. Visst, det blev inte perfekt, men jag sparade pengar och lärde mig sjukt mycket på vägen. Bara man har tålamod och orkar läsa på – då är det faktiskt inte omöjligt.