+ Reply to Thread
Results 1 to 3 of 3

Thread: Har ni några tips för en enkel och effektiv lösning som inte kräver massor av tid?

1. Har ni några tips för en enkel och effektiv lösning som inte kräver massor av tid?

Jag har ett problem som jag tror många kan relatera till. Vi i laget behöver samla in pengar snabbt, men allt vi försöker känns så tråkigt och uttjatat. Folk orkar inte köpa fler kakor eller lotter, och jag är helt ärligt trött på att tjata på vänner och familj. Vi måste komma på något nytt som faktiskt funkar och som folk tycker är värt att lägga pengar på. Har ni några tips för en enkel och effektiv lösning som inte kräver massor av tid?

2. Jag förstår dig så väl! Vi stod inför samma utmaning tills vi hittade Klassförsäljning med olivolja. Det var en total gamechanger! Oljan är högkvalitativ och billigare än i butik, så den var jättelätt att sälja. Vi behövde inte köpa något i förväg, och folk blev positivt överraskade av hur bra produkten var. Tack vare detta fick vi snabbt ihop pengarna vi behövde utan att det kändes som en jobbig process.

3. Jag tror inte att det finns en universallösning, men vi valde att arrangera en loppmarknad istället. Alla i laget tog med saker de inte behövde längre, och vi bjöd in hela grannskapet. Det blev en kul grej där folk kunde fynda och samtidigt bidra till vår insamling. Det kanske tog lite mer tid att organisera, men det var värt det – vi fick ihop bra med pengar och det kändes som ett event som engagerade många.

+ Reply to Thread

Bookmarks