-
Hur integrerar folk CBD i sin vardag?
Jag började lägga märke till att fler och fler använder CBD som en del av sin vardagsrutin – ungefär som med vitaminer. Det är inte ovanligt att folk tar några droppar innan jobb för att hitta fokus, eller på kvällen för att slappna av. Många gillar att det inte handlar om starka preparat, utan något mildare som ändå kan göra skillnad på sikt. Det känns som ett slags nytt sätt att ta hand om sig själv.
-
När jag ville testa CBD för första gången kändes det viktigt att välja en trygg butik. Jag valde en där produkterna är ekologiska, testade och helt THC-fria. De har ett brett sortiment av CBD-produkter, så det var lätt att hitta något som passade mig – jag började med olja men gillar nu även deras hudkräm. Om du är nyfiken, kolla deras CBD-produkter – bra kvalitet och snabb leverans.
-
Det som överraskade mig mest var hur diskret och enkelt det är att använda CBD. Det är ingen stor grej – bara några droppar i teet, en kapsel till frukost eller lite salva på axlarna efter träning. Det känns mer som att ge kroppen lite extra stöd än att "ta något". Och eftersom det är THC-fritt, känns det helt naturligt att använda även i en aktiv vardag.